PEMBELIAN KONSUMEN MENGGUNAKAN ALAT-ALAT UKUR, TAKAR, TIMBANG DAN PERLENGKAPANNYA (UTTP) YANG BERTANDA TERA SAH DI KABUPATEN BOALEMO

Nurhayati Umar Djafar, Moh. Afan Suyanto, Deby R. Karundeng

Abstract


The purpose of this study was to analyze consumer behavior towards consumer purchasing decisions using measuring instruments, measures, weights and equipment (UTTP) which are marked as valid in Boalemo Regency. The data used in this study is primary data sourced from filling out questionnaires. The research population is 75 respondents using the incidental method. The analysis technique used to answer research problems and test hypotheses is multiple regression analysis with the help of Statistical Product Service Solution (SPSS) software. The findings of this study are (1) cultural factors have a positive and significant effect on purchasing decisions, (2) social factors have a positive and significant effect on purchasing decisions, (3) personal factors have a positive and significant effect on purchasing decisions, (4) psychological factors have a positive effect and significant to the purchase decision.

Keywords


Consumer Behavior; Buying decision

References


Azmi, K. (2022). Analisis Perilaku Konsumen Dalam Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha CV Tjahaja Baru Lubuk Buaya Padang. Jurnal Ekonomi Bisnis Dan Manajemen, 1(2).

Bawono, A., Isanawikrama., Kusumah Arif., Y. J. K. (2018). Pengaruh Perilaku Konsumen, Brand Image dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Online Pada Situs Belanja Online (Studi Kasus pada Situs Belanja Online XYZ). Jurnal Pengabdian Dan Kewirausahaan, 2(2), 131–144.

Darnia, M. E., & R. L. (2017). Perlindungan Konsumen Penggunaan Alat Ukur,Takar, Timbangan Dan Perlengkapannya (UTTP) Pasar Panam Pekanbaru. Riau Law Journal, 1(2).

Minarsih, S. (2019). Analisis Kualitas Pelayanan Dalam Pelaksanaan Tera Dan Tera Ulang Alat Ukur, Timbang, Takar Dan Perlengkapannya (Uttp) Pada Bidang Perdagangan Dinas Koperasi, Perindustrian Dan Perdagangan Kabupaten Pacitan. Jurnal Riset Manajemen, 3(2).

Sa’ada, A. E., & W. Q. (2022). Analisis Retribusi Pelayanan Tera/Tera Ulang Dalam Meningkatkan Pendapatan Asli Daerah Kota Medan. Sibatik Journal, 1(5).

Sujani. (2017). Pengaruh Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Belanja di Indomaret. Majalah Ekonomi, 22(2).

Suyanto, M. A., M, M. A., & Karundeng, D. R. (2021). Pengaruh Bauran Promosi, Harga, Display Produk dan Kualitas Layanan terhadap Keputusan Pembelian pada Apotek Anugerah Farma di Kota Gorontalo. Mabsya: Jurnal Manajemen Bisnis Syariah, 3(1), 75–91. https://doi.org/10.24090/mabsya.v3i1.4746

Tambunan, T. S. (2020). Pengaruh Perilaku Konsumen terhadap Keputusan Pemilihan Penggunaan KWH Meter Listrik Pascabayar dan Prabayar pada PT PLN (Persero) Ranting Pancur Batu. Jurnal Nasional Manajemen Pemasaran & SDM, 1(2).




DOI: https://doi.org/10.46576/bn.v6i2.3336

Article Metrics

Abstract view : 59 times
PDF (Bahasa Indonesia) – 43 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Bisnis-Net Jurnal Ekonomi dan Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Jurnal Bisnis Net Terindeks pada:

   

Member Of: 

BISNIS NET : JURNAL EKONOMI DAN BISNIS Published By :
FAKULTAS EKONOMI DAN BISNIS
UNIVERSITAS DHARMAWANGSA

Alamat : Jl. K. L. Yos Sudarso No. 224 Medan
Kontak : Tel. 061 6635682 - 6613783  Fax. 061 6615190
Surat Elektronik : jurnal_bisnisnet@dharmawangsa.ac.id

 

 Creative Commons License

Bisnis Net : Jurnal Ekonomi dan Bisnis By Universitas Dharmawangsa is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at
 http://jurnal.dharmawangsa.ac.id/index.php/bisnet/index